Verhoog je sales

Lead Marketing

Lead marketing, lead generation, inbound marketing, … HELP! Wel, graag! Om te beginnen bij het woord ‘lead’, een lead is iemand die kan gezien worden als een potentiële klant. In welke mate je die leads kan onderverdelen in groot potentieel of klein potentieel, wel daar komt lead marketing aan te pas!

Door middel van de juiste content te gaan maken voor jouw bedrijf en jouw producten kunnen we potentiële klanten lokken naar jouw website. Via banner advertenties, social media etc komen deze potentiële leads binnen op jouw website en daar is het de kunst om hun gegevens op te vragen zodat je hen kunt klasseren en op hun beurt terug kunt contacteren om een sale te sluiten.

Het stopt echter niet nadat je de gegevens hebt weten te ontvangen. Vanaf hier gaat een geoliede machine in werking, deze automatisatie zal ervoor zorgen dat je jouw publiek kan blijven overtuigen van jouw producten en zal er ook voor kunnen zorgen dat je reeds bestaande klanten tevreden blijven.

Slimme database

*TRING TRING TRING*
“Beste meneer, mogen wij jou even vragen stellen over jouw autoverzekering zodat we een vergelijking kunnen maken?”. Maar ik ben net veranderd van verzekeringsagent mevrouw…. We hebben het allemaal al wel eens meegemaakt. Net daarom zouden slimme databases interessant zijn, zodat jij niet stiekem met je ogen hoeft te rollen en dat de verkoper aan de andere kant van de lijn minder tijd zou verliezen om een sale af te ronden!

Interactieve Content

We beginnen met een vrij algemene boodschap die we promoten via mediakanalen die passen bij jouw product. Indien mensen interesse tonen in de boodschap komen ze terecht op een landingspagina waar we op een vernufte manier interactieve vragen stellen aan de bezoeker zodat we meer over hem te weten kunnen komen. Op die manier kunnen we voorkomen dat je bijvoorbeeld lastig gevallen wordt met vragen over jouw autoverzekering net nu je onlangs veranderd bent van verzekeringskantoor!

Cold / Hot

Het meest interessante is dat we leads kunnen onderverdelen in verschillende databases. Bijvoorbeeld mensen die maar tot op een zeker niveau interesse hebben getoond die steken we in de koude soep omdat we hen nog even kunnen laten sudderen. Maar zijn er ‘leads’ die meer interesse tonen, kunnen we deze sneller bij de verkopers leveren zodat deze eens kunnen voorproeven om te zien of de lead warm genoeg is om hem een sale op te leveren.

Waar wachten we nog op?

Hebben we jouw interesse opgewekt en wens je in de nabije toekomst eventueel eens aan tafel te zitten om te bekijken waarmee wij jouw bedrijf kunnen helpen om aan meer leads te geraken? Is je antwoord hierop een luide “Ja, stuur mij maar meer info over lead marketing.”


Ik vink dit vakje aan omdat ik echt meer info wil krijgen over lead marketing.

Lead marketing, lead generation, inbound marketing, … HELP! Wel, graag! Om te beginnen bij het woord ‘lead’, een lead is iemand die kan gezien worden als een potentiële klant. In welke mate je die leads kan onderverdelen in groot potentieel of klein potentieel, wel daar komt contact aan te pas!